Photobucket

Friday, September 27, 2013

Melestari Transformasi PERSADA FELDA UKM

 Pada Jam 8.30 malam tadi (26/9/13), Permuafakatan Siswa/i Felda telah menganjurkan satu majlis makan malam yang bertajuk Bersama Melestari Transformasi. Majlis makan malam yang dianjurkan ini turut disertai oleh wakil PERSADA universiti-universiti jiran seperti USIM, UIA, dan UM.



"Program Makan Malam Melestari Transformasi PERSADA FELDA UKM, merupakan program yang menyahut Aspirasi Universiti, di mana program ini menggalakkan mahasiswa/i Felda dan juga mahasiswa yang lain untuk terus bergiat aktif di dalam aktiviti berpersatuan, disamping dapat memberi peluang dan ruang kepada mahasiswa/i UKM mengenali FELDA, yang merupakan antara badan yang telah banyak membantu masyarakat daripada segi ekonomi. Program ini telah dihadiri Tuan Haji Khairudin Mohamad, Pengarah Seranta Jabatan Perdana Menteri yang merupakan antara anak Felda yang telah berjaya dan telah berkongsi pengalaman beliau kepada mahasiswa/i agar terus maju dan berusaha kehadapan" kata saudara Muhammad Nazeril Bin AnnuarPengerusi Sekretariat Permuafakatan Siswa/Wi Felda UKM (PERSADA UKM) ketika dihubungi melalui telefon seusai program majlis makan malam tersebut. 





Perkataan Melestari Transformasi dipilih bagi menerapkan kepada generasi Felda yang berada di UKM tentang kesinambungan hasrat universiti sebagai sebagai sebuah institusi dan hasrat Felda untuk melahirkan kepimpinan baru dan mampu membawa Felda dan Malaysia ke persada antarabangsa.

Pihak MKUKM berharap program yang turut melibatkan universiti-universiti jiran ini akan terus di'imarahkan oleh pemimpin-pemimpin muda di UKM.

Sekian, terima kasih. 


#UKMpride #sayastudentUKM #AspirasiMahasiswa


0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.