Photobucket

Wednesday, August 17, 2011

Isu Harga Yuran Kolej

        Assalammualaikum,Salam Ramadhan, serta salam 1 ASPIRASI buat pembaca-pembaca Media Kampus UKM sekalian.Baru-baru ini, Universiti Kebangsaan Malaysia digemparkan dengar satu berita kurang enak didengar. Yuran kolej bagi pelajar di UKM telah naik dengan mendadak tanpa sebab-sebab yang munasabah. Ekoran kejadian tersebut pelbagai keluhan mahupun rungutan telah dilontarkan oleh mahasiswa/mahasiswi yang merasa terbeban diatas kenaikan yuran secara mendadak tersebut.

     Dalam kekecohan yang timbul ini, muncul pihak-pihak yang cuba meredakan keadaan dengan menuding jari menyalahkan pihak pengurusan berkenaan isu yuran ini. Tindakan ini adalah suatu perbuatan yang tidak wajar dilakukan sebaliknya harus mendapatkan penjelasan yang sebenar dari pihak yang terbabit.






     Setelah perbincangan yang melibatkan pihak pengurusan UKM, Timbalan Naib Canselor Hal-ehwal Pelajar dan Alumni UKM, Prof. Dr. Ir. Othman A. Karim menjelaskan perkara sebenar mengenai isu ini seperti diatas.


     Dengan penjelasan tersebut diharapkan mahasiswa mahasiswi UKM dapat menarik nafas lega dan tidak lagi menyalahkan pihak pengurusan UKM. Diharapkan warga UKM mennyokong dan menghargai usaha pihak UKM dalam menjaga kebajikan pelajar serta memacu universiti kearah kecemerlangan berterusan. Sekian, Mahasiswa Tunjang Aspirasi Universiti.


Teguh, Setia, Bersatu!

0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.