Photobucket

Thursday, September 22, 2011

Aspirasi Kelab Politik ?




          Kepada adik2 yang baru mengenali kelab2 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) sudahpasti adik2 yg mendaftar tidak akan terlepas daripada sebuah ‘booth’ mini ASPIRASI yang berada berhampiran dengan Auditorium Siswa di Pusanika UKM. Sudah tentu ramai yang tertanya-tanya apakah itu ASPIRASI? Seperti yang diterangkan sebelum ini, kelab ASPIRASI bukanlah merupakan satu kelab politik di UKM, tetapi kelab ASPIRASI merupakan kelab yang menjaga kebajikan mahasiswa dan mahasiswi di UKM dan kelab ini sendiri menyokong penuh misi dan visi universiti serta hasrat kerajaan dalam menyokongu perpaduan kaum iaitu semangat 1 Malaysia. Dengan erti kata yang lain, selagi ianya tidak bercanggah dan mencapai tujuan akademik UKM, kelab ASPIRASI akan berdiri teguh menyokong 100% matlamat dan dasar university serta menolak sebarang sentiment berbaur perkauman.

           ASPIRASI itu sendiri merupakan sebuah kelab yang BERDAFTAR di bawah HEP.Jika ada yang mengatakan ASPIRASI itu kelab POLITIK seperti gambar di atas, ianya hanyalah bertujuan untuk menjatuhkan kelab ASPIRASI itu sendiri.Malah, ASPIRASI bukanlah semata-mata cerminan politik sahaja, ia juga harus dilihat sebagai kelab yang menyokong penuh hasrat mahasiswa dan mahasiswi sama ada di peringkat kolej mahupun universiti itu sendiri.

           Pelbagai program yang telah dan baru sahaja dilaksanakan seperti Pesta Sukan PMUKM 2010, D’Rewang Kolej Kajai, Hari Keluarga Kolej Ibrahim Yaakub dan Kolej Rahim Kajai serta kolej lain turut melibatkan kerjasama daripada kelab ASPIRASI, dari segi bantuan tenaga kerja sebagai AJK Pelaksana mahupun peserta. Tidak cukuplagi, program-program yang bakal dilaksanakan selepas ini menidakkan tanggapan bahawa ASPIRASI hanyalah kelab politik semata. Kami bukanlah kelab yang mencari nama dan mengejar “glamour” semata-mata, namun apa yang menjadi keutamaan adalah kebajikan mahasiswa/siswi sekalian.

           Oleh itu, mohon kepada mahasiswa dan mahasiswi di luar sana untuk bijak menilai, siapakah sebenarnya kelab politik di UKM. Mahasiswa cakna, Mahasiswa Berjaya.


Teguh, Setia, Bersatu !

0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.