Photobucket

Friday, March 9, 2012

ASPIRASI KBH : Cakna Masa Depan Mahasiswa !





Assalamualaikum dan salam 1 Aspirasi. Pada 8/03/2012, Aspirasi Kolej Burhanuddin Helmi (KBH) telah berjaya menganjurkan suatu forum yang bertajuk “Forum Kerjaya Mahasiswa Gemilang” dengan tema “Membina kerjaya mahasiswa pemangkin Negara”. Ketua Pengarah bagi forum ini ialah saudara Mohammad Hidir Bin Mhd. Salim yang juga merupakan ahli aktif PenTAS





Ahli panel jemputan ialah Cik Yuslina Binti Johari yang merupakan pegawai psikologi dan En. Roslan Bin Abu Samah yang merupakan pengurus pejabat Hubungan Jaringan Industri. Manakala moderatornya ialah saudara Aniq Rukaini Bin Mohd Azmi merangkap Ketua Kelab Aspirasi KBH.






Forum ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan daripada kesemua mahasiswa/I tanpa mengira kolej walaupun terdapat banyak program lain besar yang dijalankan pada malam yang sama.
















Forum ini turut dirasmikan oleh Pengetua KBH sendiri iaitu Prof Madya Dr. Kadderi Md Desa. 





Antara isu-isu yang dibangkitkan ketika forum ini adalah berkenaan biasiswa, ATTITUDE, vouncer RM200, resume, qualification master dan sebagainya. Kepimpinan Aspirasi menyokong penuh Kelab Aspirasi KBH menjayakan program seperti ini yang banyak memberikan ilmu yang bermanfaat kepada mahasiswa/i. 






Diharap kelab Aspirasi kolej yang lain dapat turut menganjurkan program seperti ini demi mahasiswa/i UKM. Sekian, 






TEGUH,SETIA,BERSATU!

0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.