Photobucket

Thursday, March 15, 2012

TAHNIAH ASPIRASI KOLEJ UNGKU OMAR!

Assalamualaikum dan salam 1 Aspirasi. Pada Ahad yang lepas (11/3/2012), pihak ASPIRASI KOLEJ UNGKU OMAR (KUO) dengan kerjasama Extreme-C KUO dan barisan JAKSA KUO telah mengadakan suatu program iaitu "Program Sehari Menjadi Mahasiswa UKM". Sasaran program adalah pelajar tingkatan enam atas SMK Dato' Syed Ahmad. Program tersebut bertujuan untuk memberikan pendedahan kepada pelajar tentang suasana pembelajaran di universiti agar menjadi motivasi dalam meningkatkan pretasi kecemerlangan dalam dalam peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia ( STPM ). Selain itu, pelajar juga dapat berkongsi cerita dan merasai kehidupan sebagai mahasiswa/i di universiti.


Ketua pengarah bagi program kali ini ialah INTAN NADZATUL ELYANI BINTI BASERI. Pelbagai aktiviti telah diadakan selama 3 hari 2 malam sepanjang pelajar-pelajar tingkatan 6 berada di UKM. Antara aktiviti yang menarik ialah lawatan ke Masjid Sultan Mizan Zainal Abidin, Masjid Putrajaya dan juga ke Parlimen Malaysia, slot ceramah dengan tajuk "Kepimpinan",sesi adik angkat dan pelbagai lagi. 















Pihak Aspirasi mengucapkan tahniah kepada Aspirasi Kolej Ungku Omar dan juga berharap agar aktiviti-aktiviti seperti ini dapat dijalankan lagi bagi memberi gambaran jelas kepada masyarakat luar tentang UKM. Sekian terima kasih. 

TEGUH,SETIA,BERSATU!


0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.