Photobucket

Friday, September 14, 2012

MAHASISWA bijak, tahu hak memilih!


Assalamulaikum dan salam 1 ASPIRASI UKM. Setelah sekian lama gendang PRK (Pilihan Raya Kampus) tidak bergema, sekali lagi, Universiti Kebanggaan Malaysia menjadi tumpuan pihak mahasiswa malah pihak pihak luar dengan penanda aras bahawa 25 September 2012 ini merupakan hari pengundian bermula. Maka bermulalah suatu lagi episod hitam yang akan dipersembahkan dengan episod berdemonstrasi dan pergaduhan-pergaduhan yang tidak kita ingini. 

"Flyers-flyers" mula diedarkan di merata-rata tempat walaupun waktu berkempen belum pun bermula. Gabungan Mahasiswa mula menampal poster di merata-rata tempat dan juga "flyers" mula diedarkan di kolej-kolej tertentu walaupun mengetahui perkara seperti itu adalah salah sama sekali di sisi undang-undang. "Flyers" dengan tajuk, "Jom Kenali GMUKM" mula tersebar luas tanpa mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh pihak universiti dan kolej-kolej kediaman. 

Kesalahan pertama adalah waktu berkempen belum pun bermula. Kesalahan kedua ialah cop kolej kediaman tidak diminta malah apabila diperiksa di setiap "flyers" yang diedarkan, tidak ada sebarang cop walaupun satu "flyer" yang diedarkan. 




Kami di pihak ASPIRASI, sentiasa hormat dan patuh kepada arahan yang telah ditetapkan oleh universiti kerana kami dan percaya bahawa setiap peraturan yang telah ditetapkan itu pastinya adalah untuk kebaikan mahasiswa itu sendiri. Jadi, pilihan ada di tangan mahasiswa. Mahasiswa kini sudah bijak dengan mainan politik yang digendangkan Gabungan Mahasiswa malah dapat membezakan yang mana satu kaca, mana satu permata. Sekian terima kasih. 

KEBAJIKAN MAHASISWA, PERJUANGAN KAMI!

0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.