Photobucket

Monday, February 20, 2012

Gemuruh Jiwa, Semangat Membara !

Assalammualaikum dan salam 1 Aspirasi. Setelah bercuti selama sebulan, kini tibalah masa untuk mahasiswa/i UKM pulang ke kampus dan memulakan sesi pembelajaran semester 2 pada hari ini, isnin, 20 februari 2012. Bermula dengan sesi pendaftaran kursus pada hari ini, sebilangan kelas telah bermula serentak dengan tarikh pendaftaran kursus/subjek. 

Justeru, kami di pihak sekretariat Aspirasi UKM ingin mengucapkan selamat kembali ke kampus dan memulakan semester baru dengan semangat yang membara. Tetapkan sasaran yang jelas serta fokuskan niat untuk mengatasi keputusan peperiksaan semester 1 yang baru dikeluarkan pada 15 februari lepas. Pada masa yang sama, berdoa dan memohonlah kepada Pencipta kita agar dipermudahkan segala urusan menuju kejayaan.


Dalam proses menggapai kejayaan yang mana dalam perspektif seorang mahasiswa, bergraduasi dengan cemerlang, sudah tentu kita akan berhadapan dengan pelbagai ujian serta cabaran. 'Assignment', kerja lapangan, ujian makmal, 'mid sem test', serta sistem Kontrak Pembelajaran yang diperkenalkan oleh UKM adalah antara ujian-ujian yang diterima mahasiwa/i UKM yang hakikatnya membantu kita menggilap potensi diri serta membentuk modal insan yang cemerlang, bukan graduan 'exam oriented' semata-mata. Ingatlah bahawa ketika di alam pekerjaan nanti, kita bukan bergelumang dengan buku semata-mata. Oleh itu, cabarlah diri anda untuk mengatasi cabaran-cabaran dalam proses menamatkan pembelajaran di UKM selain belajar bersungguh-sungguh demi mencapai gred terbaik ketika peperiksaan.

Semoga semangat ingin berjaya ini berkobar-kobar tatkala semester baru tiba, dan kita dapat mengekalkan momentum ini sehingga kejayaan mutlak dicapai ketika dapat bergraduasi dengan cemerlang nanti. InsyaAllah. Sekian, 

Teguh, Setia, Bersatu !

0 comments:

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.