Photobucket

Wednesday, February 8, 2012

Saat Akhir Voucher 1 Malaysia : Jom Beli Buku !

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia. Pada era modenisasi ini, mahasiswa dan mahasiswi merupakan aset yang paling berharga buat tanah air tercinta ini. Justeru, kerajaan sememangnya mengambil berat akan aset kepada negara ini. Antara usaha kerajaan untuk membantu para mahasiswa dan mahasiswi kini ialah dengan pemberian baucar 1 Malaysia yang telah pun dilancarkan pada awal tahun baru ni. Mahasiswa dan mahasiswi UKM tidak terlepas daripada menerima manfaat ini. Pihak Aspirasi mendahului pemberian ini dengan ucapan ribuan terima kasih kepada seluruh kepimpinan kerajaan kini. Di sini, terdapat cara dan panduan untuk menggunakan baucar tersebut :

(klik pada gambar)


Oleh kerana tempoh penggunaan voucher semakin tamat, kami sertakan senarai kedai buku yang menerima baucar tersebut untuk dijadikan panduan kepada mahasiswa dan mahasiswi bagi membantu mahasiswa dan mahasiswi untuk menggunakan baucar tersebut di tempat yang sepatutnya. Tempat-tempat di bawah adalah antara yang disarankan kerana mudah diterima oleh syarikat dan tidak mengambil masa yang lama untuk diuruskan.




1. Kinokuniya. 


2. Kedai buku Popular. 


3. MPH bookstores. 



4. PTS bookstores. 




Pihak Aspirasi percaya bahawa mahasiswa dan mahasiswi dapat menggunakan baucar tersebut dengan cara yang bermanfaat dan tidak menyalah gunakan baucar tersebut. Sememangnya inilah yang ditunggu tunggu oleh mahasiswa mahasiswi kini untuk membantu mereka dari segi kewangan dan tidak membebankan kesemua pelajar dalam pembelajaran. 


Baru-baru ini pihak Aspirasi ada mendengar khabar bahawa ada sesetengah pihak yang tidak berpuas hati dengan pemberian tersebut kerana dikatakan pelajar membeli buku yang tidak bermanfaat lalu disalahkan kerajaan dan menegaskan kerajaan supaya mengambil tindakan serius. Pada Aspirasi, ini tidak lain dan tidak bukan, hanyalah salah diri sendiri. Usah kita meludah kepada mereka yang sudah berjasa kepada kita hanya kerana tidak sealiran fahaman. 


Sekian terima kasih. 

TEGUH,SETIA,BERSATU!

2 comments:

Anonymous said...

Salam,

nak tanya, sah laku voucher buku ni bila masuk bulan march jd x laku ke, atau sehingga habis atau penghujung bulan march ????

Hidir said...

dekat belakang voucher ada tertulis..syarat sah voucher sampai 31/3/2012 kalau tak silap..boleh check :)

Entri Hit Tertinggi

ASPIRASI UKM. Powered by Blogger.